Ivan Jerković rođen je 26. juna 1960. godine u Somboru gde je završio osnovnu i srednju školu.
Studije psihologije upisao je na beogradskoj grupi Filozofskog fakulteta 1979. godine, a diplomirao 1984.
Po diplomiranju, prvo zaposlenje je dobio 1984. u Centru za socijalni rad u Somboru. Potom 1986. prelazi u Školski dispanzer Medicinskog centra u Somboru gde se u to vreme formira Odsek za mentalno zdravlje.
Više godina je obavljao psihološka ispitivanja u okviru regrutacije vojnih obveznika, psihološka ispitivanja dece za potrebe Komisije za kategorizaciju, kao i u Komisiji za prevremeni polazak dece u osnovnu školu.
1995. izabran je u zvanje asistenta-pripravnika na Učiteljskom fakultetu u Somboru za predmete Razvojna i Pedagoška psihologija. 1996. magistrirao je na Filozofskom fakultetu u Beogradu na grupi za psihologiju, kod mentora prof. dr Ksenije Kondić, sa temom “Prevremeni polazak u školu i prilagođavanje dece” i članovima komisije prof. dr Lidija Vučić i prof. dr Nevenka Tadić. Doktorsku disertaciju je odbranio na Filozofskom fakultetu u Beogradu 2003. kod mentora prof. dr Ksenije Kondić i članovima komisije prof. dr Petronila Kapor-Stanulović, prof. dr Dragan Popadić i prof. dr Jelena Srna, pod nazivom: Uloga kauzalnih atribucija roditelja u formiranju i održavanju razvojnih poremećaja kod dece.
U zvanje docenta izabran je oktobra 2003. godine (Učiteljski fakultet Sombor), u zvanje vanrednog profesora 2008. a u zvanje redovnog profesora 2013. (Filozofski fakultet Novi Sad).
Na Odseku za psihologiju Filozofskog fakulteta u Novom Sadu predaje sledeće predmete: Škole i pravci u psihologiji, Razvojna psihopatologija, Razvojna psihologija za nastavničke smerove, Klinička psihologija razvojnog doba, Metodika nastave psihologije, a na doktorskim studijama: Klinička psihologija razvojnog doba 2.
Objavio je nekoliko knjiga: Tri imena za jedno odrastanje: Pavle, Pal, Paul (Filozofski fakultet Novi Sad, 2012), Detinjstvo i razvoj (Učiteljski fakultet Sombor, 1997), Prevremeni polazak u školu-šansa ili rizik (Zadužbina Andrejević Beograd, 1999), Razvojni problemi: Od teorije do intervencije, (Futura Novi Sad, 2008), i udžbenik Razvojna psihologija (Futura Novi Sad, 2010 – koautor: Marija Zotović). Autor je i Priručnika za vežbe iz razvojne psihologije u izdanju Učiteljskog fakulteta u Somboru (2004, drugo izdanje 2006).
Za televiziju Novi Sad snimio je seriju od 12 epizoda pod zajedničkim nazivom “Vreme za probleme” u kojoj je bio u ulozi gosta-voditelja, a koja je obrađivala tipične životne probleme u razvojnom dobu.
Posebno se angažovao na popularizaciji psihologije u najširoj javnosti, učestvujući u javnim predavanjima i tribinama u okviru lokalnih i nacionalnih institucija, kao gost i kao organizator. Održao je preko 150 predavanja u školama, predškolskim ustanovama, Prosvetno-pedagoškom zavodu, Domu omladine, Domu Vojske, domovima učenika, Društvu lekara Vojvodine, Domu za decu bez roditelja, u okviru kulturnog programa Somborsko leto, itd. Često je gostovao u programima nacionalnih i lokalnih radio stanica (Radio Beograd 2. program, Beograd 202, Radio Spektar, Radio Sombor).
Učestvovao je i rukovodio različitim projektima Fonda za otvoreno društvo, Ministarstva nauke i tehnologije, Centra za obrazovne politike, Tempus projektima, projektima studentskih organizacija.
Pod njegovim mentrostvom do sada su odbranjena tri magistarska rada i dve doktorske disertacije, a učestvovao je u više komisija za odbranu magistarskog rada i doktorske disertacije.
2004. izabran je za zamenika šefa Katedre za društvene nauke na Učiteljskom fakultetu u Somboru. 2008. godine izabran je za člana Stručnog veća za polje društvenih i humanističkih nauka Senata Univerziteta u Novom Sadu, 2009. ponovo je izabran za člana Veća za društveno-humanističke nauke Senata Univerziteta u Novom Sadu. 2011. godine izabran je za člana Stručnog veća umetnosti i humanističkih nauka Senata Univerziteta u Novom Sadu. Od 2009. do 2012. bio je šef Odseka za psihologiju na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu. Od 2011. je član uredništva časopisa Croatian Journal of Education koji izdaje Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu. U periodu od 2010. angažovan je od Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja kao član Komisije za odobravanje programa za stalno stručno usavršavanje nastavnika, vaspitača, stručnih saradnika i direktora, za oblast Vaspitni rad i opšta pitanja nastave i kao član Centralne komisije za odobravanje programa za stalno stručno usavršavanje nastavnika, vaspitača, stručnih saradnika i direktora. U 2012. angažovan je kao recenzent Komisije za akreditaciju i proveru kvaliteta.
Bio je predsednik Programskog odbora naučno-stručne konferencije „Savremeni trendovi u psihologiji” koju je organizovao Odsek za psihologiju iz Novog Sada, koja je održana u oktobru 2009. na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu. 2010. godine izabran je za člana Saveta eksperata ACIMSI Univerziteta u Novom Sadu. Od 2011. izabran je za predstavnika Filozofskog fakulteta u Udruženju univerzitetskih nastavnika Vojvodine u Novom Sadu. Kopredsednik je Organizacionog odbora konferencije „Savremeni trendovi u psihologiji” održane 2011. i član Programskog odbora Naučnog simpozijuma „Porodica sa adolescentom u tranziciji“, u organizaciji Centra za naučna istraživanja SANU i Univerziteta u Nišu, 9. decembar 2011.
Aktivan je član Društva psihologa Srbije. Svojevremeno je bio (1986) jedan od osnivača i prvi predsednik podružnice Društva psihologa u Somboru. Povremeni je saradnik Psiholoških novina i redovan učesnik Sabora psihologa Srbije. Bio je član Programskog odbora Sabora psihologa Srbije održanog 2001. godine u Subotici. Ponovo je bio član Programskog odbora Sabora psihologa Srbije 2009. koji je održan na Paliću. Bio je član žirija Društva psihologa Srbije za dodelu nagrade “Borislav Stevanović” za naučni doprinos psihologiji 2005. 2011. i 2013. godine. Izvršni odbor Društva psihologa Srbije imenovao ga je za kopredsednika Programskog odbora Sabora psihologa Srbije 2007. koji je održan u Donjem Milanovcu. 2008. godine nagrađen je nagradom Društva psihologa Srbije „Ljuba Stojić”.
Služi se engleskim i mađarskim jezikom.