Društvo psihologa Srbije i Centar za primenjenu psihologiju i ove školske godine su institucije koje podržavaju seminare koji su dobili odobrenje Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja. Ove školske 2025/2026. godine, Zavod je odobrio 6 programa iza kojih stoje Društvo i Centar kao institucije i sve informacije o ovim seminarima nalaze se u Katalogu programa stručnog usavršavanja za školsku 2025/26, 2026/27 i 2027/28. godinu (Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja).
Svi seminari mogu se održati u Beogradu ali i u drugim gradovima Srbije. Održavaju se kontinuirano, tokom cele godine, kako po zahtevu obrazovne ustanove, tako i putem pojedinačnih prijava.
U nastavku pogledajte detaljnije o svakom akreditovanom programu edukacije ili pregledajte prezentaciju u pdf-u.
Savetodavni razgovor – primena u vaspitnom radu sa adolescentima i roditeljima
Компетенција: Н3, ВДУ3, Д4, ССДУ1
Приоритет: П4
Аутор:
Светлана Свешко, дипломирани психолог, Београд; Драгана Трифуновић, дипломирани педагог, Дом ученика средњих школа “Јелица Миловановић“, Београд;
Реализатори:
Светлана Свешко, дипломирани психолог, Београд; Драгана Трифуновић, дипломирани педагог, Дом ученика средњих школа “Јелица Миловановић“, Београд; Лена Делеон Милачић, дипломирани психолог, Дом ученика средњих школа “Јелица Миловановић“, Београд;
Општи циљеви:
Овладавање и унапређивање вештинама вођења саветодавног разговора са адолесцентима и њиховим родитељима
Специфични циљеви:
Упознавање са релевантним принципима и теоријским приступима у процесу саветовања. Разумевање значаја и специфичности педагошко-саветодавног рада. Подршка осетљивости и личне компетенције за препознавање и решавање развојних проблема у адолесцентном периоду. Развијање вештина комуникације у саветодавном разговору. Јачање професионалне компетенције за организовање индивидуалног и групног саветодавног рада. Приступ и укључивање родитеља у саветодавни рад. Оспособљеност за вођење саветодавног разговора са ученицима и родитељима. Појачавање свесности о сопственим капацитетима за пружање помоћи и препознавање тренутка када упутити дете код одговарајућих стручњака.
Теме програма:
Развојне карактеристике адолесцената; Теоријски приступи и типови саветовања; Облици и фазе саветодавног разговора; Методе и технике саветодавног разговора; Саветодавни рад са родитељима; Развијање личне компетенције и укључивање стручне помоћи; Етика саветодавног рада и најчешћи проблеми.
Циљна група:
Наставник предметне наставе – основна школа, наставник предметне наставе – гимназија, наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа, наставник стручних предмета – средња стручна школа, наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне), наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне), наставник изборних и факултативних предмета, сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник), васпитач у дому ученика, директор/помоћник директора, стручни сарадник у школи, стручни сарадник у дому ученика
Величина групе: 30
Трајање: један дан (8 бодова)
Датум реализације: термини се утврђују по потражњи установе или када се оформи група на основу појединачних пријава
Sa adolescentom kroz krizu
Компетенција: Н3, ВДУ2, Д4, ССДУ1
Приоритет: П4
Аутори:
Светлана Свешко, дипломирани психолог, Београд; Драгана Трифуновић, дипломирани педагог, Дом ученика средњих школа “Јелица Миловановић“, Београд; Лена Делеон Милачић, дипломирани психолог, Дом ученика средњих школа “Јелица Миловановић“, Београд
Реализатори:
Светлана Свешко, дипломирани психолог, Београд; Драгана Трифуновић, дипломирани педагог, Дом ученика средњих школа “Јелица Миловановић“, Београд; Лена Делеон Милачић, дипломирани психолог, Дом ученика средњих школа “Јелица Миловановић“, Београд
Општи циљеви:
Стицање теоријских знања о томе како различите развојне и акцидентне животне кризе утичу на ментално здравље. Усвајање практичних вештина везаних за разумевање, превенцију и интервенисање у стресним и кризним стањима.
Специфични циљеви:
Јачање професионалне компетенције за васпитни рад и пружање подршке ученицима. Упознавање са
знацима стреса, депресије, трауме и кризе. Разумевање модела психолошког превентивног рада. Начини
и механизми превладавања. Развијање резилијентности, личног одговора на стрес. Развијање свести о
сопственим капацитетима и препознавању стања када је неопходно ученика упутити на даљу стручну
помоћ.
Теме програма:
Стресни и трауматски догађаји, последице и псих.кризна стања; Анксиозност–страх, врсте и превазилажења; Развојне, акцидентне кризе у адолесценцији; Депресија, карактеристике; Процес жаловања – интервенције; Превладавања и интервенције код стреса и кризе; Укључивање стручне помоћи и тимски приступ
Циљна група:
Наставник предметне наставе – основна школа, наставник предметне наставе – гимназија, наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа, наставник стручних предмета – средња стручна школа, наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне), наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне), наставник изборних и факултативних предмета, васпитач у дому ученика, директор/помоћник директора, стручни сарадник у школи, стручни сарадник у дому ученика, сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник).
Величина групе: 30
Трајање: један дан (8 бодова)
Датум реализације: термини се утврђују по потражњи установе или када се оформи група на основу појединачних пријава
Veština vladanja sobom – asertivna komunikacija
Компетенција: Н4, В2, ССПУ5, ВДУ3, Д5, ССДУ1
Приоритет: П5
Аутор:
Лидија Ристић-Милојевић, дипломирани психолог, Центар за едукацију и саветовање „КонтактУм“; Сандра Мојашевић, дипломирани психолог, Vossloh Min Скретнице, Ниш
Реализатори:
Лидија Ристић-Милојевић, дипломирани психолог, Центар за едукацију и саветовање „КонтактУм“; Сандра Мојашевић, дипломирани психолог, Vossloh Min Скретнице, Ниш; Данијела Милетић, докторанд педагогије, мастер педагог, Филозофски факултет, Ниш; Светлана Петровић, дипломирани педагог, ОМШ „Предраг Милошевић“, Књажевац
Општи циљеви:
Унапредити вештине комуникације код наставника, стручних сарадника, васпитача и директора установа и мотивисати их да технике асертивне комуникације примењују у раду са децом, родитељима, као и у међусобној комуникацији.
Специфични циљеви:
Остварити увид у узроке неадекватне комуникације; Идентификовати проблеме који настају када лоше комуницирамо, са освртом на последице лоше комуникације у одељењу и школи; Истаћи разлику између асертивне и неасертивне комункације код себе и других; Увежбавање активног слушања; Представити учесницима технике асертивне комуникације, са акцентом на оне које су погодне за рад са децом;
Представити учесницима поруке које (не) треба упућивати ученику (детету); Истаћи бенефите асертивне комуникације и значај за развијање здраве и самопоуздане личности и квалитетних међуљудских односа;
Увежбавање асертивне комуникације кроз играње улога.
Теме програма:
- дан – Упознавање и очекивања; шта је комуникација; асертивна, агресивна и дефанзивна комункација; узроци неадекватне комуникације; проблеми који настају када лоше комуницирамо; последице лоше комуникације у одељењу и школи/вртићу/дому ученика; вербална и невербална комуникација
- дан – Активно слушање; технике асертивне комуникације; поруке које (не)треба упућивати ученику (детету); упућивање критике и похвале ученику; увежбавање асертивне комуникације у специфичним ситуацијама – играње улога.
Циљна група:
Наставник разредне наставе, наставник предметне наставе – основна школа, наставник предметне наставе – гимназија, наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа, наставник стручних предмета – средња стручна школа, наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју, наставник у школи за образовање одраслих, наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне), наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне), наставник изборних и факултативних предмета, васпитач у предшколској установи, медицинска сестра – васпитач, васпитач у дому ученика, директор/помоћник директора, стручни сарaдник у предшколској установи, стручни сарадник у школи, стручни сарадник у дому ученика, сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник).
Величина групе:30
Трајање: два дан (16 бодова)
Датум реализације: термини се утврђују по потражњи установе или када се оформи група на основу појединачних пријава.
Svet bez granica – razvijanje životnih veština
Компетенција: Н23, ВДУ2, Д4, ССДУ1
Приоритет: П5
Аутори:
Светлана Свешко, дипломирани психолог, Београд; Драгана Трифуновић, дипломирани педагог, Дом ученика средњих школа “Јелица Миловановић“, Београд; Лена Делеон Милачић, дипломирани психолог, Дом ученика средњих школа “Јелица Миловановић“, Београд
Реализатори:
Светлана Свешко, дипломирани психолог, Београд; Драгана Трифуновић, дипломирани педагог, Дом ученика средњих школа “Јелица Миловановић“, Београд; Лена Делеон Милачић, дипломирани психолог, Дом ученика средњих школа “Јелица Миловановић“, Београд
Општи циљеви:
Унапређење компетенција у области развијања животних вештина код ученика, са фокусом на самопоуздање, јачање позитивнеслике о себи и толеранцију. Обука ће помоћи да се креирају окружења без предрасуда уз међусобно поштовање и лични развој.
Специфични циљеви:
Упознавање са теоријским приступима животним вештинама и значају њиховог развоја код младих. Истицање повезаностименталног здравља и развијања животних вештина. Развијање компетенција за препознавање и унапређење кључних животнихвештина код ученика као што су самопоштовање, самопоуздање, позитивна слика о себи, доношење одлука, критичко мишљење, развијање резилијентности конструктивно решавање проблема, комуникацијске вештине, емпатија, толеранције и прихватањаразличитости. Упознавање са различитим техникама развијања животних вештина код младих. Појачавање свесности о сопственимкапацитетима за пружање помоћи ученицима у развијању животних вештина.
Теме програма:
Теоријски приступи животним вештинама и значај њиховог развоја код младих; Самопоштовање, самопоуздање и позитивна слика о себи; Развијање критичког мишљења код младих; Толеранција и прихватање различитости; Невербална комуникације у јавном наступу, рад на треми; Комуникацијске вештине.
Циљна група:
Наставник разредне наставе, наставник предметне наставе – основна школа, наставник предметне наставе – гимназија, наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа, наставник стручних предмета – средња стручна школа, наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне), наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне), наставник изборних и факултативних програма/предмета, васпитач у дому ученика, стручни сарадник у школи, сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник), директор/помоћник директора, стручни сарадник у дому ученика.
Величина групе: 30
Трајање: један дан (8 бодова)
Датум реализације: термини се утврђују по потражњи установе или када се оформи група на основу појединачних пријава
Učionica snaga: vodič za pozitivno obrazovanje
Компетенција: Н3, ВДУ2, Д5, ССДУ1
Приоритет: П5
Аутори:
Мирјана Беара Бењак, доктор пихолошких наука, Филолошко-уметнички факултет, Крагујевац; Горана Ракић-Бајић, доктор психолошких наука, Факултет за правне и пословне студије др Лазар Вркатић, Нови Сад; Изабела Рашковић, дипломирани психолог, Дом ученика средњих школа Сомбор
Реализатори:
Мирјана Беара Бењак, доктор пихолошких наука, Филолошко-уметнички факултет, Крагујевац; Горана Ракић-Бајић, доктор психолошких наука, Факултет за правне и пословне студије др Лазар Вркатић, Нови Сад; Изабела Рашковић, дипломирани психолог, Дом ученика средњих школа Сомбор; Снежана Родић, ОШ „Коста Трифковић“, Нови Сад; Невена Беговић, ОШ „Коста Трифковић“, Нови Сад, Наташа Мицић, ОШ „Коста Трифковић“, Нови Сад; Нада Шушак, ОШ „Коста Трифковић“, Нови Сад;
Општи циљеви
Унаређивање компетенција запослених за подршку ученицима у области заштите менталног здравља у школском окружењу.
Специфични циљеви:
Креирање атмосфере у којој учесници имају прилику да откривају и унапређују своје личне снаге и на тај начин јачају својумотивацију, самопоуздање и самоефикасност; Оспособљавање учесника за примену ВИА модела снага карактера у својој пракси: идентификација сопствених снага и снага ученика; Оспособљавање учесника за подршку оптималног коришћења снага код деце/ученика и развој ученичких снага карактера.
Теме програма :
Позитивно образовање – шта је то?; ВИА модел снага карактера; Примена ВИА модела снага у учионици; Модел снага карактера у свакодневној наставној пракси.
Циљна група:
Наставник разредне наставе, наставник предметне наставе – основна школа, наставник предметне наставе – гимназија, наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа, наставник стручних предмета – средња стручна школа, наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју, наставник у школи за образовање одраслих, наставник општеобразовних предмета – у средњој
уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне), наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне), наставник изборних и факултативних програма/предмета, васпитач у дому ученика, стручни сарадник у школи, сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник), директор/помоћник директора, стручни сарадник у дому ученика.
Величина групе: 30
Трајање: један дан (8 бодова)
Датум реализације: термини се утврђују по потражњи установе или када се оформи група на основу појединачних пријава
Obuka za primenu testa TIP-1
Компетенција: ССДУ1
Приоритет: П2
Аутори:
Ивана Степановић Илић, доктор наука, Филозофски факултет, Београд; Оливер Тошковић, доктор наука, Филозофски факултет, Београд; Биљана Радосављевић, дипломирани педагог, Београд; Сања Татић Јаневски, дипломирани психолог, Београд
Реализатори:
Ивана Степановић Илић, доктор наука, Филозофски факултет, Београд; Оливер Тошковић, доктор наука, Филозофски факултет, Београд; Биљана Радосављевић, дипломирани педагог, Београд; Сања Татић Јаневски, дипломирани психолог, Београд; Бранка Тишма, дипломирани психолог, Београд
Општи циљеви:
Општи циљ програма је стицање теоријских и практичних знања стручних сарадника – педагога у основним школама за примену теста ТИП -1.
Специфични циљеви:
Специфични циљеви програма су упознавање педагога са: теоријским основама мерења у психологији и психолошким испитивањем уопште и карактеристикама развоја дечје интелигенције; тестом за испитивање првака ТИП-1 – теоријско упознавање и практична примена теста као стандардног поступка испитивања деце при упису у први разред (задавање теста, оцењивање протокола, анализом одговора испитаника и интерпретација).
Теме програма:
- дан – О мерењу људских способности; Природа, развој и мерење дечје интелигенције;
Познавање и коришћење теста ТИП-1; Сумирање теоријских знања и повезивање са
карактеристикама теста ТИП-1 - дан – Рад са Припреме за тестирање; Оцењивање теста; Интерпретација и саопштавање
резултата; Уједначавање одељења; Тест знања о мерењу и карактеристикама теста ТИП-1
Циљна група:
стручни сарадник у школи
Величина групе: 30
Трајање: два дана (14 бодова)
Датум реализације: термини се утврђују по потражњи установе или када се оформи група на основу појединачних пријава
