Друштво психолога изражава снажну и недвосмислену подршку колегама у просвети, психолозима и другим просветним радницима, у њиховој борби за унапређење квалитета образовања, поштовање демократских принципа и владавину права, и оштро осуђује притиске и репресивне мере којима су психолози и други просветни радници изложени. Образовање представља темељ сваке развијене друштвене заједнице, а просветни радници су они који свакодневно, својом стручношћу и посвећеношћу, граде тај темељ.
Услови рада психолога у школама су последњих месеци веома отежани, а захтеви који су пред њима додатно усложњени, јер школе и запослени у школама једини у потпуности учествују у борби за демократско друштво, правду и поштовање Закона. У већем броју школа настава се не одвија од децембра. Психолози запослени у школама и други просветни радници су зато изложени изузетно великим притисцима последњих месеци.
Улога психолога у школама од суштинског је значаја за добробит ученика, наставника и школе у целини. Њихов рад доприноси развоју здравог образовног окружења, подстицању критичког мишљења, емоционалне писмености и изградњи међуљудског поштовања. Психолог у школи обавља послове различите сложености и обима, и обично је једини који стоји између различитих учесника у школском животу: ученика, наставника, родитеља, директора, Министарства просвете и законских прописа у образовању, у којима и даље није јасно дефинисан статус психолога.
Ионако компликовану ситуацију, додатно отежава и поступање којим се усваја Колективни уговор који није у складу са Уставом, Законом о раду, Законом о основама система образовања и васпитања и Законом о забрани дискриминације којим се јасно врши дискриминација међу запосленима у школама, као и измене и допуне закона из области образовања, које се усвајају у овом тренутку, и без претходно одржаних јавних расправа.
Сведоци смо изазова са којима се суочавају запослени у просвети и урушавања образовног система које траје годинама- од нарушавања професионалне аутономије, неадекватних услова рада, до системских проблема који поткопавају основне вредности образовања. Верујемо да квалитетно образовање мора бити доступно свима, засновано на научно утемељеним принципима, демократским вредностима и поштовању достојанства сваког појединца.
Зато Друштво психолога снажно подржава све напоре који имају за циљ унапређење образовања, и услова рада психолога у школама, њихов професионални интегритет и самосталност у раду, као и примену стручних стандарда у складу са етичким кодексом наше професије. Верујемо да је квалитетно образовање темељ демократског друштва и да је кључно омогућити стручњацима да делују без притисака, у интересу деце и младих.
Позивамо надлежне институције да са пуном одговорношћу саслушају захтеве струке, укључе стручну јавност у доношење одлука и омогуће услове у којима ће психолози и просветни радници моћи да обављају свој посао у складу са највишим професионалним стандардима.




