Поводом трагичних догађаја у основној школи „Владислав Рибникар“, изражавамо дубоко саучешће и подршку породицама преминулих и рањених.
Посебно желимо да изразимо поштовање према запосленима у ОШ „Владислав Рибникар“ који су у овим кризним ситуацијама реаговали надљудски, као и према колегама у школама који дају све од себе да, у овој неизвесној ситуацији, ученицима и родитељима буде извесно да су они ту за њих.
Пошто се у претходном периоду појавило пуно смерница на које се колеге у образовно-васпитним установама могу ослонити, ми ћемо се усмерити на подршку коју ми можемо понудити у овом тренутку:
- Пружање образовне подршке. Како школа није одвојена од живота ученика и света у ком живе, очекивано је да ће искуства и осећања у вези са скорашњим догађајима бити део наставног процеса, било да су изговорена или не. Уколико се питате како да планирате образовноваспитни процес тако да уважи тренутно стање, можете се обратити нашем онлајн саветовалишту „УниверЗоом“, на имејл адресу savetovaliste.univerzoom@gmail.com. У оквиру саветовалишта, универзитетски наставници психологије образовања пружају подршку запосленима у образовно-васпитним установама у вези са питањима образовања у овом тренутку.
- Ресурси за реаговање током и након кризних ситуација. Нажалост, чланови образовне заједнице у Србији имају значајно искуство у ношењу са кризним ситуацијама – ратови ‘90их, избегличке кризе, бомбардовање, поплаве… Кроз деценије кризних ситуација, али и континуираних друштвених криза, развијали смо различите програме подршке са школама и за школе. Тежећи да објединимо постојећа искуства и ресурсе и учинимо их доступним, покренули смо таблу са ресурсима која је доступна овде.
- Пружање психолошке подршке. Трагични догађаји, какви су они са којима смо се суочили у претходним данима, нас нужно дотакну. Уколико осетите потребу за психолошком подршком то је сасвим у реду. Чланови наше Секције, као и други чланови ДПСа, су вам на располагању. Више информација о овој врсти подршке можете пронаћи на интернет страници ДПСа.
Ту смо.
С поштовањем,
чланице и чланови Секције универзитетских наставника психологије образовања