Компетенција: К4, К6, К9, К15, К20, К23
Приоритет: П4
Аутори:
Катарина Станић, дипломирани психолог Средња медицинска школа; Катарина Крстић, дипломирани психолог, Banca Intesa a.d. Београд;
Реализатори:
Катарина Станић, дипломирани психолог Средња медицинска школа, Београд; Катарина Крстић, дипломирани психолог, Banca Intesa a.d, Београд; Олгица Гигић, дипломирани психолог, ПУ „Раковица“, Београд; Мирјана Лажетић, дипл. машински инжењер, Машинска школа „Радоје Дакић“, Београд; Борислава Максимовић
Општи циљеви:
Унапређење знања и вештина васпитача, учитеља, наставника, стручних сарадника и директора школе за сарадњу са родитељима који показују тенденцију да отежавају или избегавају сарадњу са школом и/или предшколском установом.
Специфични циљеви:
Стицање знања о основним типовима тзв. „тешких“ родитеља и њиховим тенденцијама у понашању које отежавају и блокирају ефикасну сарадњу. Разумевање понашања „тешких“ родитеља и његових ефеката; Развијање знања и вештина о начинима за превазилажење непријатних осећања; Овладавање техникама за редуковање негативног стреса; Унапређивање знања и вештина у раду са пасивним родитељима; Унапређење знања и вештина у раду са пасивним, пасивно-агресивним и манипулативним родитељима; Овладавање вештинама и начинима за излазак из расправе тако да обе стране буду победници.
Теме програма:
- дан – Ко су „тешки“ родитељи; Разумевање понашања „тешких“ родитеља и његових ефеката; Не(контрола) расположења у раду са родитељима и до чега она доводи; Како људи превазилазе (управљају) непријатним осећањима; Стрес – начини за редуковање стреса;
- дан – Рад са пасивним родитељима; Рад са пасивно-агресивним родитељима; Карактеристике пасивно-агресивних родитеља, начин реаговања, препоруке за рад са њима; Рад са манипулативним родитељима; Како да обе стране из расправе изађу задовољне; Како дати повратну информацију родитељима.
Циљна група:
наставник разредне наставе, наставник предметне наставе – основна школа, наставник предметне наставе – гимназија, наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа, наставник стручних предмета – средња стручна школа, наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју; наставник у школи за образовање одраслих, наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне), наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне), наставник изборних и факултативних предмета, сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник), васпитач у предшколској установи, медицинска сестра – васпитач, васпитач у дому ученика, стручни сарaдник у предшколској установи, директор/помоћник директора, стручни сарадник у школи, стручни сарадник у дому ученика.
Величина групе: 30
Трајање: два дана (16 бодова)
Датум реализације: термини се утврђују по потражњи установе или када се оформи група на основу појединачних пријава