Компетенција: К4, К5, К9, К15, К19, К23
Приоритет: П4
Аутори:
Лидија Ристић-Милојевић, дипломирани психолог, Војска Србије; Сандра Мојашевић, дипломирани психолог, Vossloh Min Скретнице, Ниш
Реализатори:
Лидија Ристић-Милојевић, дипломирани психолог, Војска Србије; Сандра Мојашевић, дипломирани психолог, Vossloh Min Скретнице, Ниш; Данијела Милошевић, докторанд педагогије, мастер педагог, Филозофски факултет, Ниш; Марија Милановић, дипломирани психолог, Енглеско-развојно забавиште „Менссана; Светлана Петровић, дипломирани педагог, спец.политиколог-медијација, Техничка школа, Књажевац
Општи циљеви:
Унапредити вештине комуникације код наставника, стручних сарадника, васпитача и директора установа и мотивисати их да технике асертивне комуникације примењују у раду са децом, као и у међусобној комуникацији.
Специфични циљеви:
Остварити увид у узроке неадекватне комуникације; Идентификовати проблеме који настају када лоше комуницирамо, са освртом на последице лоше комуникације у одељењу и школи; Истаћи разлику између асертивне и неасертивне комункације; Увежбавање активног слушања; Представити учесницима технике асертивне комуникације, са акцентом на оне које су погодне за рад са децом; Представити учесницима поруке које (не) треба упућивати ученику (детету); Истаћи бенефите асертивне комуникације и значај за развијање здраве и самопоуздане личности и квалитетних међуљудских односа; Увежбавање асертивне комуникације кроз играње улога.
Теме програма:
- дан – Упознавање и очекивања; шта је комуникација; асертивна, агресивна и дефанзивна комункација; узроци неадекватне комуникације; проблеми који настају када лоше комуницирамо; последице лоше комуникације у одељењу и школи/вртићу/дому ученика; вербална и невербална комуникација
- дан – Активно слушање; технике асертивне комуникације; поруке које (не)треба упућивати ученику (детету); упућивање критике и похвале ученику; увежбавање асертивне комуникације у специфичним ситуацијама – играње улога.
Циљна група:
наставник разредне наставе, наставник предметне наставе – основна школа, наставник предметне наставе – гимназија, наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа, наставник стручних предмета – средња стручна школа, наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју, наставник у школи за образовање одраслих, наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне), наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне), наставник изборних и факултативних предмета, васпитач у предшколској установи, медицинска сестра – васпитач, васпитач у дому ученика, директор/помоћник директора, стручни сарaдник у предшколској установи, стручни сарадник у школи, стручни сарадник у дому ученика, сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
Величина групе: 30
Трајање: два дана (16 бодова)
Датум реализације: термини се утврђују по потражњи установе или када се оформи група на основу појединачних пријава.