08.05.2015.
Obaveštavamo vas da je otvorena prijava za učešće u radionicama i obukama. Možete se prijaviti putem maila na adresu sabor@dps.org.rs. U mailu bi trebalo da stoji Vaše ime i prezime, kao i ime radionica ili obuke za koju se prijavljujete. U ponudi su sledeće radionice i obuke:
Radionice na kojima je učešće besplatno:
1. Holistički pristup u radu sa ljudima u cilju povećanja rezilijentnosti
Autori/Realizatori: Jelena Marković, Holistička savetnica & SE Trauma Healing terapeut;
Radionica će se održati u subotu 30.5. u 9:00
Trajanje: 120 minuta;
Broj učesnika: 20 – 30;
2. Kako poboljšati prezentacijske veštine?
Autori/Realizatori: Mojašević Sandra, Društvo Bihevioralne teorije i prakse Nis, Gimnazija Bora Stanković, Niš, Psihosvera Niš; Valentina Jeremić, Gerontološki centar Jagodina, Porodično savetovalište Jagodina;
Radionica će se održati u subotu 30.5. u 9:00
Trajanje: 120 minuta;
Broj učesnika: 15 – 25;
3. U potrazi za mitskim partnerom
Autori/Realizatori: Milenković Snežana,Filozofski fakultet, Odsek za psihologiju,Univerzitet u Novom Sadu;
Radionica će se održati u četvrtak 28.5. u 17:45
Trajanje: 120 minuta;
Broj učesnika: 10 – 20
4. Uloga psihologa u procesu reforme javne uprave
Autori/Realizatori: Jeftić Alma, Program za psihologiju, Fakultet umjetnosti i društvenih nauka, Internacionalni univerzitet u Sarajevu, BiH
Radionica će se održati u subotu 30.5. u 9:00
Trajanje: 60 minuta;
Broj učesnika: 20 – 30;
Obuke za koje se učešće naplaćuje:
6. Socijalno neprihvaćeno dete – podrška detetu u procesu integracije u vršnjačku grupu
Autori/Realizatori: Jelena Crnomarković, stručni saradnik-pedagog, Osnovna škola „Dušan Radović“, Novi Sad; Tijana Karić, doktorant, Filozofski fakultet u Novom Sadu, Odsek za psihologiju;
Radionica će se održati u subotu 30.5. u 9:00
Trajanje: 8 sati;
Broj učesnika: 15 – 30;
Seminar je akreditovan kao program stručnog usavršavanja zaposlenih u obrazovno-vaspitnim ustanovama za školsku 2014/2015. i 2015/16. godinu, kod Zavoda za unapređenje obrazovanja i vaspitanja i nosi 8 bodova;
Cena obuke: 2500
7. Jačanje kapaciteta zaposlenih u vrtićima i školama u radu sa roditeljima dece sa smetnjama u razvoju
Autori/Realizatori: Lukić Nataša, PU „Detinjstvo“, Žabalj; Branković Jelena, psiholog i porodični psihoterapeut, Centar za podršku ranom razvoju i porodičnim odnosima HARMONIJA, Novi Sad; doc. dr Mihić Ivana, Filozofski fakultet u Novom Sadu, odsek za psihologiju
Radionica će se održati u subotu 30.5. u 9:00
Trajanje: 8 sati;
Broj učesnika: 15 – 30;
Seminar je akreditovan kao program stručnog usavršavanja zaposlenih u obrazovno-vaspitnim ustanovama za školsku 2014/2015. i 2015/16. godinu, kod Zavoda za unapređenje obrazovanja i vaspitanja i nosi 8 bodova;
Cena obuke: 1500
————————————–
20.04.2015.
Najava plenarnog predavanja
Plenarni predavač 63. naučno-stručnog skupa Društva psihologa Srbije je dr Aleksandar Kostić koji će održati predavanje „Kognitivni procesi pri obradi jezika“ u četvrtak, 28.5.2015.
Dr Aleksandar Kostić je dopisni član Srpske akademije nauka i umetnosti, redovni profesor na odeljenju za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu i višegodišnji upravnik Laboratorije za eksperimentalnu psihologiju. Dr Kostić se preko tri decenije bavi istraživanjima u oblasti kognitivne psihologije i psiholingvistike. Objavio je preko 150 naučnih radova u domaćim i stranim časopisima. Posebno mesto u njegovom opusu pripada monografiji „Kognitivna psihologija“ (2010) za koji je dobio nagradu „Dr Borislav Stevanović“.
Kognitivni procesi pri obradi jezika
Aleksandar Kostić
Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu
U svakodnevnoj jezičkoj komunikaciji razmišljamo o tome šta ćemo da kažemo ili, sušajući sagovornika, nastojimo da razumemo i interpretiramo ono što nam saopštava. Pri tom, nismo svesni da se u tim trenucima odvijaju verovatno najsloženiji kognitivni procesi čija kompleksnost je skrivena od nas. Ne razmišljamo o tome kako da konstruišemo sintaksičku stukturu rečenice, koji padež da upotrebimo, kako da složimo gramatičke oblike različitih vrsta reči. Kad ne bi bilo tako, jezička komunikacija ne bi bila moguća jer bi prevazilazila realne kapacitete našeg kognitivnog sistema.
Kognitivni procesi prisutni pri obradi jezika su već četiri decenije u fokusu istraživanja koja se obavljaju u Laboratoriji za eksperimentalnu psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu. Istraživanja su pretežno usmerena na razumevanje načina na koji naš kognitivni sistem obrađuje gramatiku, tačnije gramatičke oblike promenljivih reči, i na efekte njihovog gramatičkog slaganja.
Rezultati istraživanja su pokazali da je pri obradi jezika kognitivni sistem izuzetno osetljiv na količinu informacije koju nose gramatički oblici. Pri tom, količina informacije nije izvedena samo iz verovatnoće gramatičkog oblika već je u njeno izvođenje uključena i sintaksička komponenta. Drugim rečima, pri izgovaranju, čitanju ili slušanju bilo koje imenice u rečeničnom kontekstu, naš kognitivni sistem aktivira celokupan sintaksički potencijal koji je sadržan u njenom gramatičkom obliku. Tog potencijala mi nismo svesni (ne bismo bili u stanju deklarativno da ga opišemo), ali je on jedan od ključnih detrminanti kognitivne kompleksnosti gramatičkih oblika reči.
Istraživanja jezika izvedena u Laboratoriji ukazala su na do sada nepoznatu karatkeristiku kognitivnog sistema. Pokazano je da kognitivni sistem operiše promenljivom brzinom u zavisnosti od kompleksnosti konteksta. Ukoliko je kontekst kompleksniji, kognitivni sistem obrađuje veću količinu informacije u jedinici vremena, i obratno, ukoliko je kontekst manje kompleksan kognitivni sistem usporava obradu. Ovim uvidom dobijene su prve naznake graničnih uslova funkcionisanja kognitivnog sistema koje, verujemo, stoje u osnovi logike jezičkih struktura – od nivoafonologije do nivoa sintakse.
————————————–
16.04.2015.
Tokom Sabora psihologa biće organizovane radionice i obuke na koje se mogu prijaviti posetioci. Prijavljivanje za učešće će uskoro biti otvoreno, a do tada Vas upoznajemo s najavljenim programima:
1. Holistički pristup u radu sa ljudima u cilju povećanja rezilijentnosti
Autori/Realizatori: Jelena Marković, Holistička savetnica & SE Trauma Healing terapeut;
Cilj radionice jeste jačanje ličnih kapaciteta i unapređenje znanja o tehnikama holističkog rada sa ljudima. Na radionici će se otvoriti pitanja: kako kontinuirani lični rast i razvoj doprinose radu profesionalaca; gde je granica između profesionalnog i ličnog u radu sa ljudima; šta znači holističko sagledavanje sebe i drugih?
Radionica će trajati 120 minuta;
Može učestvovati između 20 i 30 osoba;
Preliminarni termin održavanja radionice je subota 30.5.
2. Kako poboljšati prezentacijske veštine?
Autori/Realizatori: Mojašević Sandra, Društvo Bihevioralne teorije i prakse Nis, Gimnazija Bora Stanković, Niš, Psihosvera Niš; Valentina Jeremić, Gerontološki centar Jagodina, Porodično savetovalište Jagodina;
Cilj radionice je pomoći učesnicima da prevaziđu emotivne blokade u javnom nastupu i steknu osnove za dalje usavršavanje prezentacijskih veština. Radionica je bazirana je na tehnikama Racionalno Emotivno Bihejvioralne Terapije i metodologiji eksperata iz oblasti javnog nastupa. Radionica će se sastojati iz teorijskog i praktičnog dela koji će upoznati učesnike sa tehnikama relaksacije koje mogu poboljšati koncentraciju i sniziti anksioznost uoči nastupa;
Radionica će trajati 120 minuta;
Može učestvovati između 15-25 osoba;
Preliminarni termin održavanja radionice je subota 30.5.
3. U potrazi za mitskim partnerom
Autori/Realizatori: Milenković Snežana,Filozofski fakultet, Odsek za psihologiju,Univerzitet u Novom Sadu;
U okviru radionice učesnici će biti upoznati sa principima i načinom rada u Integrativnoj art psihoterapiji, a važan cilj jeste i proširenje svesnosti u pogledu ljubavi i partnerskih odnosa. Na radionici će biti demonstrirana upotreba slike/crteža u IAP, kao i novi pogled na ljubav i partnerske odnose.
Radionica će trajati 120 minuta;
Može učestvovati između 10-20 osoba;
Preliminarni termin održavanja radionice je četvrtak 28.5.
4. Socijalno neprihvaćeno dete – podrška detetu u procesu integracije u vršnjačku grupu
Autori/Realizatori: Jelena Crnomarković, stručni saradnik-pedagog, Osnovna škola „Dušan Radović“, Novi Sad; Tijana Karić, doktorant, Filozofski fakultet u Novom Sadu, Odsek za psihologiju;
Radionica je usmerena na upoznavanje sa problemima (ne)prihvaćenosti od strane vršnjaka dece osnovnoškolskog uzrasta, kao i obuku učesnika o različitim tehnikama i metodama rada na grupnoj koheziji i integraciji dece u vršnjačku grupu.
Seminar je akreditovan kao program stručnog usavršavanja zaposlenih u obrazovno-vaspitnim ustanovama za školsku 2014/2015. i 2015/16. godinu, kod Zavoda za unapređenje obrazovanja i vaspitanja i nosi 8 bodova, učešće na seminaru će se naplaćivati,
Radionica će trajati 8 sati;
Može učestvovati između 15-30 osoba
Preliminarni termin održavanja radionice je subota 30.5.
5. Uloga psihologa u procesu reforme javne uprave
Autori/Realizatori: Jeftić Alma, Program za psihologiju, Fakultet umjetnosti i društvenih nauka, Internacionalni univerzitet u Sarajevu, BiH
Glavni cilj radionice jeste predstavljanje uloge psihologa u procesu reforme javne uprave, sa posebnim osvrtom na reformsku oblast upravljanja ljudskim potencijalima. Biće prikazan osnovni način prenošenja metoda menadžmenta ljudskih resursa koje se uspješno implementiraju u privatnom sektoru u javni sektor.
Radionica će trajati 60 minuta;
Može učestvovati između 20-30 osoba;
Preliminarni termin održavanja radionice je subota 30.5.
6. Jačanje kapaciteta zaposlenih u vrtićima i školama u radu sa roditeljima dece sa smetnjama u razvoju
Autori/Realizatori: Lukić Nataša, PU „Detinjstvo“, Žabalj; Branković Jelena, psiholog i porodični psihoterapeut, Centar za podršku ranom razvoju i porodičnim odnosima HARMONIJA, Novi Sad; doc. dr Mihić Ivana, Filozofski fakultet u Novom Sadu, odsek za psihologiju
Cilj ove radionice jeste jačanje kapaciteta vaspitnog osoblja za saradnju sa roditeljima dece sa smetnjama u razvoju. Osim toga, radionica ima za cilj i osnaživanje profesionalnih kompetencija i senzitivnosti vaspitno-obrazovnog osoblja u cilju razvoja sigurne baze u relaciji sa roditeljem deteta sa smetnjama u razvoju.
Seminar je akreditovan kao program stručnog usavršavanja zaposlenih u obrazovno-vaspitnim ustanovama za školsku 2014/2015. i 2015/16. godinu, kod Zavoda za unapređenje obrazovanja i vaspitanja i nosi 8 bodova, učešće na seminaru će se naplaćivati,
Radionica će trajati 8 sati;
Može učestvovati između 15-30 osoba
Preliminarni termin održavanja radionice je subota 30.5.
————————————–
19.03.2015.
Ne zaboravite da prijavite rad i da se registrujete za učešće na Saboru.
Novi rok za prijavu radova je 3. April 2015.
Radovi se prijavljuju online na https://www.dps.org.rs/prijava-rada
————————————–
03.03.2015.
Prijava radova za ovogodišnji Sabor teče, a uporedo s njom počele su da pristižu i prve recenzije. Ove godine rad Milice Zajić „Obrasci afektivne vezanosti, modaliteti agresivnosti i pojedine sociodemografske varijable kod delinkvenata i njihovih vršnjaka nedelinkvenata“ prvi je prijavljen, recenziran i prihvaćen za izlaganje na skupu. Kao čestitku, Društvo psihologa Srbije autorki je poklonilo knjigu „Interkulturalna interakcija i razvoj interkulturalne osetljivosti“ Danijele Petrović. Čestitamo Milici!
Pozivamo koleginice i kolege da prijave svoje radove. Podsećamo da ove godine recenzije prate dinamiku pristizanja radova.
————————————–
12.01.2015.
Poštovani, obaveštavamo vas da će za vreme održavanja Sabora 2015, za učesnike koji imaju decu biti dostupne besplatne usluge predškolske ustanove „Radost“ u Čajetini!