U svim oblastima našeg društva u sistematskom su porastu problemi u interpersonalnim odnosima koji ozbiljno ugrožavaju kvalitet života i rada ljudi. Teškoće u interpersonalnim odnosima u vaspitno-obrazovnom procesu imaju još dalekosežnije posledice koje se oslikavaju u formiranju slabo integrisanih, nezrelih, nesigurnih ličnosti koje postaju akteri ili žrtve nasilja.
Problemi u interpersonalnim odnosima u direktnoj su vezi i sa problemom asertivnog odnosno neasertivnog ponašanja, što je i glavna tema seminara Asertivnost – alternativa nasilju koji će se održati 8.12.2012. Autori i izvođači programa su dipl. psiholozi Radmila Korica Tošović i Nevenka Drašković-Ivanović.
Asertivnost je način ponašanja, način komunikacije baziran na poštovanju sebe, ali i drugih. Asertivnost podrazumeva zadovoljavanje potreba i rešavanje problema putem saradnje, tj.kooperacije. U osnovi asertivnosti je samopouzdanje kao osobina ličnosti. Nasuprot asertivnom ponašanju su agresivno i pasivno ponašanje.
Asertivnim reagovanjem osobe uspevaju da se odbrane od nasrtaja i manipulacije agresivnih ljudi. Asertivnim reagovanjem moguće je i redukovati agresivnost drugih.
I, najzad. prepoznavanjem pasivnih osoba koje su najčešće žrtve nasilja i hrabrenjem da stanu u zaštitu sebe i svojih prava asertivne osobe daju optimalan doprinos borbi protiv svih oblika nasilja.
POTREBE NA KOJIMA JE BAZIRAN SEMINAR
• Unapređivanje socijalno-emocionalnih odnosa između nastavnika i učenika u interesu povećanja edukativnih i razvojnih kapaciteta škole.
• Osnaživanje autoriteta nastavnika i škole kao obrazovno-vaspitne institucije.
• Razvoj samopouzdanja učenika.
• Učenje konstruktivne komunikacije.
• Prevencija agresivnog ponašanja.
• Učenje da se poštuju osnovna ljudska prava kako sopstvena tako i prava drugih.
• Razvoj odgovornosti za sopstveno ponašanje.
• Efikasno rešavanja konfliktnih situacija.
Učesnici će na kraju seminara znati da prepoznaju asertivno, agresivno i pasivno ponašanje kod učenika i kod sebe. Imaće pozitivan stav prema sopstvenom asertivnom ponašanju i asertivnom ponašanju učenika. I reagovaće na agresivno i pasivno ponašanje učenika na asertivan način.
DETALJI:
Kataloški broj programa 26
Broj bodova 8
Kompetencija: K3
Prioriteti: 1
Datum održavanja: 8. Decembar 2012.
Cena: 3500 din
Mesto održavanja: Beograd
Prijava: nina@dps.org.rs